maandag 8 september 2014

Het begin van het einde...

...want ik mag dit jaar gaan afstuderen!

Dit jaar wil ik mij voor het beeldend afstuderen richten op de digitale wereld. Ik wil in de opstartperiode voornamelijk de computer als materiaal onderzoeken, en gaandeweg een uitgangspunt proberen te vinden. Voor alsnog heb ik nu geen concreet einddoel of eindproduct in gedachte, maar ik ben de laatste tijd erg geïnspireerd geraakt door digitale animaties.


The External World - David OReilly

Een grote inspiratiebron blijft de animatie getiteld The External World. Het spreekt me vooral aan dat alles heel laagdrempelig gemaakt is, en dat er geen vast verhaal in lijkt te zitten terwijl het toch een paar kritische steken geeft.

Na de briefing van 1 september heb ik gelijk een aantal schetsen gemaakt om in de mood te komen, en om alvast wat onderzoek te doen. Ik ben begonnen met het maken van een aantal Mandelbrot-formules om deze om te zetten in zogenaamde landschappen en vormen die nog enigszins een vergelijking tonen met de echte wereld. Daarnaast heb ik een test gemaakt met animeren in een low-poly look. Hoe sterker het beeld geabstraheerd werd, hoe beter ik het eigenlijk vond werken.






0 reacties:

Een reactie posten